نرم افزار CRM برای مراکز زیبایی و کلینیکها
اگر شما صاحب یک آرایشگاه هستید یا در یک مرکز زیبایی فعالیت میکنید، شاید همواره برایتان سوال باشد که چطور میشود با یک نرم افزار CRM، در کنار خدمترسانی با کیفیت به مشتریان، مدیریت کارامد و صحیحی داشت و در وقت نیز صرفهجویی کرد. اگر شما در آرایشگاههای زنانه، پیرایشگاههای مردانه، سالنهای مانیکور و پدیکور، سالنهای اکستنشن مژه و مو، کلینیکهای زیبایی و لیزر و مشاغل از این قبیل فعالیت میکنید، این مقاله برای شماست! با ما همراه باشید. نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان یا CRM که مخفف عبارت Customer Relationship Management است، با قابلیتهایی که دارد به شما این امکان را میدهد که بتوانید حتی در روزهای شلوغ سال با یک برنامهریزی دقیق و تحلیلهای کاربردی، مجموعه و منابع مالی و انسانی خود را مدیریت کرده و درآمد خود را افزایش دهید. طبق آمارهای سال ۲۰۲۳ استفاده از CRM میتواند تا ۲۴۵% درآمد شما را افزایش دهد. ارتباط با مشتریان در پیشرفت کسبوکارتان اهمیت بسیار زیادی دارد. در واقع CRM به شما کمک میکند مشتریمدار باشید که مشتریمداری باعث افزایش مشتری و در نتیجه افزایش درآمد شما خواهد شد. در ادامهی مقاله قصد داریم برخی از کاربرد و مزایایی که با پیادهسازی نرم افزار CRM در سازمان حاصل میشود را معرفی کرده و هرکدام را به طور کامل مورد ارزیابی قرار دهیم.نگاهی کلی به کاربرد نرم افزار CRM برای مراکز زیبایی و کلینیکها
بررسی دقیق مزایای نرم افزار CRM برای مراکز زیبایی و کلینیکها
فرض کنید خانم سمانه کمالی برای بار اول وارد مجموعه شما میشود و میخواهد از خدمات پوستی مجموعهی شما استفاده کند. شما اطلاعات او نظیر نام و نامخانوادگی، شماره تماس، ایمیل (در صورت تمایل) و خدمتی که ارائه میدهید را ثبت میکنید. به این ترتیب میتوانید با مشتری خود در ارتباط باشید و او را نگه دارید. اگر شما جای سمانه باشید چند درصد احتمال دارد که مجدد به آن مرکز پوستی مراجعه کنید؟ در واقع شما به کمک نرم افزار CRM میتوانید با کمترین هزینه (چند پیامک یا ایمیل) مشتریان را نسبت به برند خود وفادار کنید. البته در ارسال پیامها حتما به دو نکته توجه داشته باشید: نرم افزار CRM به شما کمک میکند به راحتی متوجه شوید که در کدام بخش مشتریان وفادار دارید و در کدام بخش مشتری زیادی ندارید تا بتوانید نقاط قوت و ضعف خدماتتان را بشناسید. برای مثال خدمات لیزر شما مشتریان زیادی دارد اما خدمات فیشال صورت مجموعه خلوت است. به نظر شما چه دلایلی میتواند مسبب این امر شده باشد؟ برخی از دلایل شکلگیری این مشکل عبارت است از: تمامی این موارد را میتوانید با کمک گزارشات تحلیلی و دقیقی که از نرم افزار CRM استخراج میکنید، به دست آورید و سریعا برای رفع آنها تصمیمات لازم را اتخاذ نمایید.برقراری ارتباطات شخصیسازی با مشتریان و وفادارسازی آنها به کمک CRM
شناسایی مشکلات و ارائه راهحل با راهاندازی نرم افزار CRM برای مراکز زیبایی
یکی از کلیدیترین قابلیتهای CRM برای مراکز زیبایی و کلینیکها، ثبت اطلاعات و طبقهبندی مشتریان است. این نرم افزار با ثبت اطلاعات تمامی مشتریان به شما کمک میکند تا بتوانید به راحتی تنها با چند کلیک، به کلیه اطلاعات مشتری دسترسی داشته باشید و با دانستن تاریخچه خدمات، به او پیشنهاد بهتری ارائه داده و مشتری خود را همواره راضی و خشنود نگه دارید. برای مثالی دیگر، تصور کنید شخصی یک سال است که مشتری شماست. او در این یک سال از خدمات مربوط به بخش ناخن استفاده کرده اما بار آخر رضایتش جلب نشده و ناراضی از مرکز زیبایی شما خارج میشود. به مراتب جلب رضایت او بسیار راحتتر و کم هزینهتر از جذب مشتری جدید است. شما میتوانید با دانستن تاریخچه خدماتی که قبلا به او ارائه دادید، سعی بر جذب مجدد او کنید. در حقیقت ثبت اطلاعات و طبقهبندی مشتریان در سالن، به شما این امکان را میدهد که: طبق پژوهشهای انجام شده، ۷۴% از کسبوکارها معتقدند که نرم افزار CRM به آنها دسترسی بهتری به دادههای مشتری میدهد. در نرم افزار CRM جولیو شما میتوانید با برچسبگذاریهای نامحدود، مشتریان خود را در سگمنتهای مختلف بر اساس سیاست کاری خود دستهبندی کنید و سپس با کمک فیلتر کردن، دستهبندیهای دلخواه را انتخاب و اقداماتی مرتبط با آن دستهبندی انجام دهید تا نتیجهی بهتری بگیرید. AIDA مخفف کلمات: Attention (آگاهی)، Interest (علاقهمندی)، Desire (تمایل) و Action (اقدام) میباشد. قیف فروش آیدا بیانگر یک پروسهی فروش و بازاریابی است. بر اساس این مدل سرنخها و مشتریان احتمالی شما بر اساس الگویی خاص طبقهبندی شدهاند و در نهایت طی مراحلی، مشتریان احتمالی به مشتریان دائمی تبدیل میشوند. طبق مدل آیدا در کسبوکار کلینیکها و مراکز زیبایی مشتریان به ۴ دسته تقسیمبندی میشوند: این مدل به شما کمک میکند تا عملکرد بهتری در فرآیند جذب مشتری داشته باشید و بتوانید نرخ تبدیل مشتریان احتمالی به دائمی را به میزان قابل توجهی افزایش دهید. طبق گزارشها ۶۹% از کسبوکارها بر این عقیده هستند که تبدیل مخاطبین به مشتریان اولویت اصلی بازاریابی آنهاست که این هدف به کمک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM محقق میشود. نرم افزار CRM جولیو با بهرهگیری از مدل بازاریابی آیدا در ساختار خود یکی از بروزترین متدهای بازاریابی را ارائه میدهد.ثبت اطلاعات و طبقهبندی مشتریان با کمک نرم افزار CRM
بهینهسازی فروش بر اساس مدل AIDA با پیادهسازی CRM برای مراکز زیبایی
طبق آمارها نرم افزار CRM تا ۴۲% میزان دقت گزارشات را افزایش میدهد. علاوهبر ثبت اطلاعات مشتریان، شما با راهاندازی نرم افزار CRM برای مراکز زیبایی و کلینیکهای خود میتوانید در بازههای دلخواه برای مثال، آخر هر ماه یا هر هفته گزارش دقیقی از عملکرد پرسنل خود داشته باشید که این مساله منجر به تصمیمگیریهای دقیقتر و در نهایت مدیریت کارامدتر میشود. در واقع نرم افزار CRM مانند یک دستیار و مشاور دلسوز برای کسبوکارتان، در کنار شما خواهد بود. بعد از گذشت یک سال شما اطلاعاتی در دست دارید که به کمک گزارشات CRM میتوانید برای سال آینده خود برنامهریزی کنید. نرم افزار CRM جولیو با استفاده از قابلیت هوش مصنوعی بروزترین راهکارها را در اختیار شما قرار میدهد. زمانی که شما از CRM برای مراکز زیبایی استفاده میکنید؛ هر کاربر که با مشتری صحبت میکند یا خدمتی ارائه میدهد، تمامی اطلاعات را در CRM ثبت میکند. به این ترتیب دیگر نگران حذف و خروج نیروی انسانی نیز نخواهید بود چرا که با کمک نرم افزار CRM، افراد جدید در جریان کامل کارها و مشتریان افراد قدیمی قرار میگیرند. شما با کمک تقویم CRM میتوانید فعالیتهای خود و تمامی پرسنل را راحتتر مدیریت کنید و تمامی کارهای ثبت شده توسط کاربران را در نماهای مختلف روزانه، هفتگی و ماهانه نیز مشاهده کنید. همچنین میتوانید تقویم نرم افزار جولیو را به گوگل کلندر متصل کنید و یا برای امور مهم خود، یادآور ایجاد کنید تا دیگر هیچ کاری را فراموش نکنید و روند کارهایتان سرعت بگیرد.با پیادهسازی CRM برای مراکز زیبایی و بررسی گزارشات آن از رقبا یک گام جلوتر باشید!
جلوگیری از خروج تاریخچه و سوابق مشتریان با کمک نرم افزار CRM
نظم بخشیدن به کارها با استفاده از CRM برای مراکز زیبایی و کلینیکها
برای مثال خانمی را در نظر بگیرید که میخواهد از خدمات مربوط به پوست و مو و ناخن مجموعه شما در یک روز استفاده کند. به کمک نرم افزار CRM، تمامی پرسنل بخشهای مختلف میتوانند در جریان زمان خدمات آن مشتری باشند و برنامه روزانه خود را تنظیم کنند. شما نیز به عنوان مدیر مجموعه میتوانید از برنامه روزانه پرسنل خود آگاه باشید.
همانطور که میدانید امروزه بخش زیادی از تعامل با مشتریان، در شبکههای اجتماعی مانند اینستاگرام یا تلگرام صورت میگیرد. بر اساس تحقیقات ۴۸% از مدیران عقیده دارند تعاملات رسانههای اجتماعی یکی از مهمترین و اصلیترین معیارهای پیگیری مشتریان است. همگامسازی یا اتصال CRM با شبکههای اجتماعی به شما این امکان را میدهد که: اگر با خواندن این مقاله به استفاده از نرم افزار CRM ترغیب شدهاید و میخواهید درآمد خودتان را در مدت کوتاهی افزایش دهید؛ ما به شما نرم افزار CRM هوشمند جولیو را پیشنهاد میکنیم. جولیو یکی از جامعترین نرم افزارهای CRM فارسی میباشد که در ۱۳ دقیقه قابل یادگیری است. این نرم افزار هوشمند با بررسی دادههای بانک اطلاعاتی و ارائه پیشنهادات سازنده در جهت افزایش مشتری و فروش، در مدیریت سالن و اخذ تصمیمهای کارآمد به شما کمک میکند. علاوهبر آن تجربه کاربری راحت و دوستانه نرم افزار جولیو، آن را بین سایر نرم افزارها بسیار محبوب کرده است. شما میتوانید به مدت یک ماه به صورت رایگان از نرم افزار CRM جولیو در کسبوکارتان استفاده کنید و مزایای استفاده از این نرم افزار را در مجموعهتان مشاهده کنید. برای مشاوره و دریافت دموی ۳۰ روزه همین حالا با ما تماس حاصل فرمایید. تلفن: ۷۴۳۲۷-۰۲۱اتصال شبکههای اجتماعی مراکز زیبایی به نرم افزار CRM
نرم افزار CRM جولیو برای مراکز زیبایی و کلینیکها